System zgłaszania funkcjonuje na podstawie przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
Firma Zarządzeniem Nr 02/2024 Prezesa Zarządu Remy Sp. z o. z dnia 11 grudnia 2024 r. wprowadziła “Wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Remy Sp. z o.o.”, która ma na celu realizację obowiązków wynikających z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r., poz. 928) w zakresie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych zawierających informacje o naruszeniu prawa w Remy Sp. z o.o..
Zgłoszenie pisemne może być dokonane w postaci papierowej lub elektronicznej z możliwością wykorzystania wzoru Karty zgłoszenia stanowiącej załącznik nr 1 do Wewnętrznej procedury.
Załącznik nr 1 – Karta zgłoszenia
Zgłoszenie pisemne w postaci papierowej należy kierować pod adresy:
REMY Spółka z o.o., Głogów, ul. Żukowicka 1, 67-231 Żukowice z dopiskiem na kopercie „zgłoszenie nieprawidłowości”,
Zgłoszenia pisemnego w postaci elektronicznej dokonuje się na adres poczty elektronicznej:
e-mail: sygnalista@remy.com.pl
Ustne zgłoszenie może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.